piątek, 30 października 2015

SUP- nowa zajawka

Krótka notka. W te wakacje miałam okazję spróbować trochę popływać na SUP'ach. Wciągające strasznie. Ja miałam przyjemność próbować na jeziorze. Początek był.. śmieszny i nieporadny. Jednak po kilku próbach można się zakochać. Czekam, bo mam nadzieję że i nad Wkrą coś takiego będzie. Obiecuje będę pierwszą która przyjedzie wypróbować.



SUP - to aktualnie najszybciej rozwijający się sport wodny na świecie. Niby nic nowego, niby deska podobna do windsurfingowej, jednak trochę inna, a zamiast żagla, w dłoniach trzymamy wiosło. Główną cechą SUP jest całkowity brak uzależnienia od warunków pogodowych, takich jak wiatr, czy fale.

Występuje wiele przeróżnych form uprawiania SUP, takich jak:

- spokojne pływanie freeride (samemu, ze znajomymi, czy całą rodziną, nawet z dziećmi i psem
- spływy rzekami (tymi spokojniejszmi i bardziej rwącymi) i kanałami
- ściganie się w konkurencjia race (tylko SUP, Biathlon, Triathlon itp.)
- ćwiczenie fitness i Yogi na deskach SUP - konieczność balansowania
- łapanie małych i dużych fal - dużo łatwiejsze niż na małej desce surfingowej
- spływy downwind (czyli kiedy popycha nas silny wiatr, a wiosłem tylko sterujemy)
- łowienie ryb, wędkowanie ze specjalnej deski z uchwytami na wędkę.  -www.boardandkite.pl



Czekam na lato na mazurach i na powtórkę z SUP'ami oraz na pierwsze deski nad Wkrą ;)



2 komentarze:

  1. Ja obiecałam sobie że latem nauczę się pływać na takiej desce, zawsze innych podziwiałam i nie mogę się doczekac wakacji, najpierw musze sobie kupić deskę, tutaj widziałam spory wybór www.gosup.pl ale zastanawiam się jaka będzie najlepsza dla osoby początkującej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wpis! U nas szykuje się wyjazd do Hiszpanii. Już jedzie do nas deska z wiosłem i powoli się pakujemy. Jedziemy kamperem. To będzie nasz wymarzony trip po Europie. Hiszpania jest miejscem docelowym, ale po drodze na pewno zwiedzimy wiele pięknych miejsc

    OdpowiedzUsuń