piątek, 15 kwietnia 2016

AGROTURYSTYKA ARKA


Agroturystyka Arka znajduje się w gminie Strzegowo, powiat Mławski, na obszarze nad wkrzańskiego krajobrazu chronionego. Gospodarstwo znajduje się poza wsią Rydzyn Włościański nad rzeką Wkrą, 3 km od miejscowości gminnej na wzgórzu otoczonym lasami  i łąkami. Miejsce z dość charakterystyczną zabudową wiejską w otoczeniu pól, lasów i malowniczych łąk.

splywywkra.pl
'
 splywywkra.pl

splywywkra.pl

Mnie absolutnie kupuje oferta gospodarstwa agroturystycznego.  Cytując: 

'' W gospodarstwie znajduje się wiele zwierząt, m.in. krowy, cielęta, świnki, konie, kury, kaczki, gęsi i perlice. Ulubieńcami małych dzieci są pieski i kotki. Goście mają możliwość pracy w gospodarstwie rolnym pod opieką gospodarza... Goście mogą skorzystać z wyżywienia przygotowanego przez właścicielkę gospodarstwa, jak również uczestniczyć w przygotowywaniu posiłków (śniadania, obiady, podwieczorki, kolacje)." 

''Gospodyni oferuje posiłki „domowe” wytwarzane na bazie produktów wiejskich pochodzących głównie z własnego gospodarstwa rolnego oraz od pobliskich rolników, w tym z gospodarstwa ekologicznego. Dla łasuchów proponuje smaczną, tradycyjną staropolską kuchnię. W menu przeważają wiejskie wyroby. Spróbować można m.in. rosołu z perliczki, grochówki, żurku, babki ziemniaczanej, drożdżówki, konfitur wiśniowych i malinowych, naleśników rydzyńskich, pierogów prababci. Prawdziwymi smakołykami są sery i mleko oraz szyneczki, kiełbasy i kaszanka. Ulubionym przysmakiem gości są: smalec (smarucha) oraz tradycyjne ogórki kiszone.'' PIEROGI!!!! ;)

Dodatkowo możliwość wypożyczania kajaków, ciekawe trasy na Wkrze i mnóstwo miejsca do biesiadowania. Jest możliwość przygotowania przez właścicieli cateringu dla gości. 

splywywkra.pl

 splywywkra.pl

 splywywkra.pl

 splywywkra.pl

 splywywkra.pl

splywywkra.pl

Dwa boiska do piłki plażowej dla aktywnych, huśtawki i inne atrakcje dla najmłodszych. łagodne zejście do rzeki. Same plusy. Czuję że bardzo by mi się tam podobało. I planów się namnaża, ale bardzo bym chciała odwiedzić to miejsce.

 splywywkra.pl

 splywywkra.pl

splywywkra.pl

Do dyspozycji gości jest oczywiście pole namiotowe i znowu alternatywa dla tych co nie koniecznie lubią się ze śpiworem i materacem- noclegi w pokojach. Pokoje są trzy, 3-4 osobowe. Jest również możliwość połowu ryb i ich smażenia, grzybobrania, strzelania z łuku, wycieczki rowerowe (możliwość skorzystania z rowerów u gospodarzy), norndic walking.



Podsumowując; znowu piszę suche fakty, ale ta oferta mnie kupiła na milion procent. Możliwość pracy w gospodarstwie, cicha spokojna okolica bez zabudowań w koło, miejsca do biesiadowania. Jeśli ktoś z ekipy Gospodarstwa Agroturystycznego Arka czyta: jestem Wasza! :) Polecam. I oczywiście zachęcam do pisania swoich opini.

2 komentarze:

  1. Wygląda interesująco, ciekawe czy jest możliwość skorzystania z kuchni we własnym zakresie. Lubię sobie sam popitrasić nawet na wyjeździe.
    Ciekawi mnie też sprawa rowerów: tzn czy nadają się do jazdy. Mój niepokój bierze się z doświadczenia :)
    Miałem przypadek, że było napisane, że gospodarze mają m in rowery do wypożyczenia, po czym na miejscu okazało się, polega to na tym, że dzwonią po wsi i pytają znajomych czy nie mają roweru do pożyczenia. Jedni znajomi co prawda mieli ale nie nadający się nawet do prowadzenia. W końcu zięć gospodarzy przywiózł rower - KARAWANEM !!!!!! bezpośrednio po powrocie z pogrzebu, był jeszcze ubrany w służbowy uniform :) ( gospodarze obok agroturystyki prowadzą też zakład pogrzebowy ) :) Rower wyciągałem jak trumnę z karawanu, ale też nie nadawał się do jazdy mimo, że go napompowałem i nasmarowałem łańcuch własnym smarem. ( MIałem jeden własny rower- potrzebowaliśmy drugiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba pytać już właścicieli. Ja wybieram się latem. Rower z karawanu- tego jeszcze nie widziałam ;) Generalnie połączenie zakładu pogrzebowego z agroturystyką to egzotyczne połączenie :)

      Usuń